Koopmans opnieuw partner UT Challenge
Het begint met een goed idee, een slim prototype of een start-up van studenten. Of met een vraag vanuit één van de ondernemingen die als partner betrokken is. Waar het ook begint, doel van de UT Challenge is dat studenten en het bedrijfsleven samenwerken om innovaties verder te brengen. Koopmans is trots te melden dat zij onderdeel uitmaakt van dit initiatief.
Wat is de UT Challenge?
De UT Challenge is zo ontworpen dat studenten en bedrijfsleven op een laagdrempelige manier met elkaar in contact kunnen komen. Elke onderneming stelt coaches beschikbaar, die met raad én daad de studenten kunnen bijstaan. Student en coach stellen zichzelf én elkaar de vraag: Wat kunnen wij voor elkaar betekenen om innovatie verder te brengen? Waar mogelijk wordt een samenwerking gerealiseerd.
Waarom is Koopmans partner?
Koopmans hecht veel waarde aan innovatie en samenwerking. Twee waarden die mooi samenkomen in de UT Challenge. Innovatie ontstaat in onze beleving namelijk uit ultieme samenwerking en een open houding naar elkaar. Studenten die hun frisse ideeën voorleggen aan ons, waarna de collega’s van Koopmans met hun kennis en ervaring kunnen bijdragen aan het verder laten uitgroeien van die ideeën tot prototypes of zelfs start-ups.
De UT Challenge is daarnaast een mooie manier om talent te (ver)binden aan Koopmans. Waar mogelijk gaan wij graag een duurzame samenwerking aan met studenten. Soms voor een korte periode, bijvoorbeeld tijdens het traject van de UT Challenge, maar ook voor langere periodes, in de vorm van een dienstverband. En mocht de student in Koopmans niet de juiste (samenwerkings)partner vinden, dan kijken we verder in ons netwerk. Uiteindelijk draait het niet om wie met wie precies samenwerkt, maar om het resultaat van die samenwerking.
Meedoen loont!
Meedoen met de UT Challenge loont letterlijk en figuurlijk voor de winnaar(s). Zij ontvangen namelijk een mooi startkapitaal om hun innovatie verder te brengen. Al is de echte winst van de UT Challenge natuurlijk de samenwerking tussen studenten en het bedrijfsleven. Want echte innovaties vinden plaats buiten de kaders van het bestaande en bekende.
