Een nieuwe naam voor een niet zo nieuw bedrijfsonderdeel
Door Niels Welmer, Adjunct-directeur Koopmans Onderhoud.

Toen ik ruim anderhalf jaar geleden begon bij Koopmans Bouwservice, viel me iets op. Mooie club, sterke projecten, betrokken mensen. Maar de naam… die leek niet te passen. Bouwservice klonk als ‘enkel de nazorgafdeling van de bouw’. Alsof we hiernaast geen andere werkzaamheden oppakken. Terwijl we juist serieuze projecten draaien, van verduurzaming tot transformaties en alles daartussenin. Kortom: de naam dekte de lading niet meer. En als iets niet klopt, dan moet je er wat aan doen. Tuurlijk toch.
Dichtbij de kern.
De naam stond. Toch vonden we dat we meer nodig hadden om ons verhaal uit te dragen. Daarom ontwikkelden we een storyline, waarin we ons karakter voelbaar maakten. Onderhoud zit diep in het DNA van Koopmans. Niet als bijzaak, maar als stevige, zelfstandige tak. Net zo belangrijk als het ontwikkelen en bouwen. Of we nou een klemmende deur repareren, nieuwe badkamer realiseren of een volledige woning verduurzamen... die langdurige samenwerking is typisch Koopmans.
Samen met een aantal collega’s en creatief bureau Artica gingen we om tafel. Waar staat Bouwservice voor? Wat doen we écht? We kwamen steeds uit op hetzelfde: deze tak van sport vraagt om vakmanschap, aandacht en lange adem. Geen losse flodders, maar duurzame samenwerkingen. Waarom zouden we dat dan niet gewoon zeggen zoals het is? Zo ontstond Koopmans Onderhoud. Eenvoudig, duidelijk en precies passend bij wie we zijn.

Vernieuwen én vasthouden.
De introductie van onze nieuwe naam en storyline vallen samen met twee andere mooie momenten: de livegang van een nieuw softwarepakket én de opstart van de onderhoudstak op onze locatie in Almere. Een frisse start dus. Maar laat één ding duidelijk zijn: aan onze manier van werken verandert niks. Vanuit al onze vestigingen blijven we bouwen aan duurzame relaties. Met hetzelfde nuchtere karakter, dezelfde betrokkenheid. We dragen het vanaf nu alleen nog meer
uit.