Hoe een mooie missie leidt tot een uniek logo!

10 apr 2019

    

Op ons kantoor in Enschede staat sinds kort ons logo in een hele bijzondere uitvoering, namelijk in LEGO. Een zeer uniek exemplaar dat is gemaakt door Unbrickable, een prachtige stichting uit Enschede met een mooie missie. Deze organisatie realiseert betaalde bijbanen voor jongeren van 14 tot 21 jaar met een uitdaging, zoals autisme en ADHD, maar daarnaast ook voor jongeren zonder deze uitdagingen. De verdeling is circa 50/50 en deze combinatie zorgt ervoor dat de jongeren leren van elkaar en elkaar versterken op sociaal en werk gerelateerd gebied.

Veel voldoening

Unbrickable verhuurt en verkoopt items van LEGO, zowel nieuw als gebruikt. Daarnaast ontwerpt en realiseert het unieke modellen of relatiegeschenken, zoals ons Koopmans-logo. Peter Westenberg en Elisabeth de Groot  zijn de initiatiefnemers van deze stichting. Zij begeleiden de jongeren bij hun werkzaamheden die variëren van het uitzoeken tot sorteren van alle LEGO-onderdelen. Maar ook het tellen, digitaliseren, magazijnbeheer en het verwerken van de orders. Zij halen beiden veel voldoening uit dit mooie werk. ´We merken dat de jongeren die hier werken, zowel hun sociale als werk gerelateerde vaardigheden verbeteren. Ze functioneren beter en het geeft hen zeker op latere leeftijd veel meer perspectief op de arbeidsmarkt. Dat vinden wij echt geweldig´, aldus een enthousiaste Peter.

    

Duurzame toekomst

Met de aanschaf van het unieke exemplaar van ons logo, draagt Koopmans in dit geval een extra lego-steentje bij aan deze stichting. Financieel directeur Melcher Groenendijk: ´Het is mooi om te zien dat deze jongeren “dit zijn de bouwstenen en talenten voor de toekomst” zo´n geweldige kans krijgen. Ook vinden we het mooi dat gebruikte LEGO-onderdelen een tweede leven krijgen. Koopmans levert hier graag een positieve bijdrage aan en werkt zo samen met Unbrickable aan een duurzame en mooie toekomst voor deze jongeren!´